Sťahujete sa? Ako si to čo najviac uľahčiť a urýchliť

Sťahovanie býva stresujúcou, aj keď v mnohých prípadoch nevyhnutnou súčasťou života. Či už sa sťahujete do nového bytu, domu alebo hoci aj do iného mesta, existuje niekoľko všeobecných rád, ako to zvládnuť čo najrýchlejšie, najpraktickejšie a bez zbytočných nákladov. V nasledujúcom článku vám prezradíme, ako si celé sťahovanie zorganizovať, aké pomôcky sa oplatí využiť a ako pri tom čo najviac ušetriť!

Sťahujete sa? Ako si to čo najviac uľahčiť a urýchliť
(zdroj: unsplash.com)

Nezabudnite aj na kroky po sťahovaní

Čím pri sťahovaní začať? Samozrejme, ako aj pri mnohých iných veciach, organizovaním. Dôkladné plánovanie je základom úspešného sťahovania. Vytvorte si preto zoznam úloh, ktoré musíte splniť nielen pred, ale aj počas a po sťahovaní. Pre začiatok by ste si mali zohnať krabice, baliaci materiál a zabezpečiť dopravu (či už vlastné auto, požičovňu alebo sťahovaciu službu).

Ako ďalší krok nezabudnite zrušiť alebo prehlásiť služby (ako sú internet, elektrina, voda) a zároveň ohlásiť zmenu adresy na úradoch. Dobré plánovanie všetkých potrebných aktivít vám ušetrí nielen čas, ale aj nervy. A v neposlednom rade aj financie.

Všetko, čo budete potrebovať na sťahovanie, ale aj prvé dni v novom, nájdete aj online. Odporúčame napríklad navštíviť https://www.zlavovy-kod.sk/ alebo https://www.slevovy-kod.cz, kde nájdete zľavy na sortiment akéhokoľvek charakteru.

Zvládnete to aj sami

Sťahovanie je novým začiatkom v každom slova zmysle, a preto je ideálnou príležitosťou aj na pretriedenie vecí. Má to aj praktický význam – čím menej vecí budete musieť zbaliť, tým rýchlejšie sa presťahujete. Radšej venujte čas triedeniu šatstva, nepotrebných spotrebičov alebo starého nábytku, než jeho baleniu a následnému vyhodeniu. Mnohé z nich môžete aj predať alebo darovať.

Na balenie nepotrebujete žiadnu profesionálnu firmu. Stačí používať pevné krabice a označiť ich napríklad podľa miestnosti. Krehké veci pre ich bezpečnosť obaľte do uterákov, alebo oblečenia, čím ušetríte miesto. Malé skrinky a zásuvky nemusíte vyprázdňovať, ale určite ich zabezpečte páskou, aby sa z nich po ceste nič nevysypalo.

Posledná fáza po úspešnom presťahovaní je asi časovo najnáročnejšia, no v skutočnosti ide len o tri kroky: skontrolovať stav vecí po prevoze, vyniesť všetky obaly a zlikvidovať odpad a rozmiestniť nábytok a vybavenie v novom priestore.

Nové bývanie zariaďujte výhodnejšie

Po presťahovaní možno budete potrebovať nové úložné riešenia, organizéry alebo iné kusy nábytku. Praktické vybavenie do domácnosti nájdete aj online a ak chcete ešte aj ušetriť, nezabudnite využiť napríklad HouseLand zľavový kód. Pomôže vám pri zariaďovaní nového bývania znížiť náklady.

Sťahovanie nemusí byť vyslovený chaos. S dobrým plánom, efektívnym balením a múdrym využitím zliav sa môže celý proces stať omnoho jednoduchším a lacnejším. Venujte preto čas príprave a sťahovanie zvládnete určite aj vy rýchlo a bez stresu!